Privacy statement

Schagen Groep BV en privacy

De privacyverklaring geldt voor de Schagen Groep BV en de onder haar behorende werkmaatschappijen. In deze privacyverklaring leggen wij uit hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens: welke we verzamelen en waarvoor we ze gebruiken. Ook leggen we uit hoe je jouw gegevens kunt inzien, wijzigen of verwijderen.

Persoonsgegevens worden door ons zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Daarbij houden wij ons aan de eisen uit de privacywetgeving (AVG). Dat betekent bijvoorbeeld dat wij:

  • vermelden voor welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring;
  • je eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om jouw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin jouw toestemming is vereist;
  • het verzamelen van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt. Wanneer wij meer uitvragen dan noodzakelijk is, dan doen wij dat alleen met jouw expliciete toestemming. We leggen je in dat geval helder uit waarom we deze aanvullende gegevens uitvragen;
  • jouw gegevens niet doorgeven aan derde partijen, tenzij dat nodig is om de gevraagde dienst te kunnen leveren of wanneer wij daar wettelijk toe verplicht zijn;
  • wanneer wij jouw gegevens delen, afspraken maken met derde partijen om er onder andere voor te zorgen dat deze niet voor andere doeleinden worden gebruikt;
  • passende beveiligingsmaatregelen nemen om jouw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in opdracht van ons persoonsgegevens verwerken.

Gebruik van persoonsgegevens

Bij het gebruik van onze diensten en websites laat je bepaalde gegevens bij ons achter. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij verwerken niet altijd alle onderstaande gegevens. Dat is namelijk afhankelijk van welke diensten en functionaliteiten jij kiest te gebruiken. Zo verwerken wij bijvoorbeeld gegevens als je cv pas wanneer jij reageert op een vacature.

Persoonsgegevens

Afhankelijk van de diensten en functionaliteiten die je gebruikt, kunnen wij de volgende persoonsgegevens van jou verwerken:

  • voornaam
  • achternaam
  • NAW-gegevens
  • geboortedatum
  • e-mailadres
  • telefoonnummer
  • functie
  • werkervaring
  • opleidingsniveau
  • cv
  • motivatiebrief
  • informatie die je zelf invult in een open veld, zoals een bericht in het contactformulier
  • vragen die jij aan ons stelt en/of meldingen die jij aan ons doorgeeft

Bijzondere persoonsgegevens

Heb je bij ons gesolliciteerd en komen we tot een arbeidsovereenkomst, dan verwerken wij in lijn met de overeenkomst die je met ons bent aangegaan een aantal (bijzondere) persoonsgegevens, waaronder je BSN. Ook verwerken we gevoelige gegevens, namelijk financiële gegevens, zoals salaris. Komen wij tot een andere overeenkomst, bijvoorbeeld naar aanleiding van een schademelding, dan kunnen dit gegevens zijn in het kader van het doen van bijvoorbeeld betalingen.

Afhankelijk van welke overeenkomst of afspraak wij maken, kunnen wij, wanneer dat noodzakelijk is, ook deze persoonsgegevens verwerken:

  • burgerlijke staat
  • BSN
  • nationaliteit
  • afgesproken salarisgegevens
  • arbeidsvoorwaarden
  • persoonsgegevens van je partner

Doeleinden

Wij verwerken je persoonsgegevens voor een of meer van de volgende doeleinden (mede afhankelijk van welke functionaliteiten jij gebruikt):

  • Om jou de mogelijkheid te bieden informatie op te vragen via onze websites of apps en gebruik te maken van al onze functionaliteiten en diensten.
  • Om je sollicitatie te verwerken.
  • Om je klacht over een bedrijf of je reactie op een klacht te verwerken.
  • Om je te benaderen over je klacht omdat we daar onderzoek naar willen doen of er (geanonimiseerd) over willen publiceren.
  • Om met jou te communiceren door middel van het verzenden van elektronische nieuwsbrieven en/of post.
  • Om jou gepersonaliseerde advertenties en content aan te bieden (zie ook de alinea Profilering en cookies).
  • Om jouw vragen te beantwoorden of jouw klachten te behandelen via social media, e-mail, per post of telefonisch.
  • Om onze websites te verbeteren.

Back-up van (persoons)gegevens

Wij maken back-ups van onze ICT-systemen zodat we ze kunnen herstellen bij een beveiligingsincident. Ook zijn we verplicht jouw persoonsgegevens goed te beveiligen en te kunnen herstellen.

Wij leren van beveiligingsincidenten bij andere organisaties en realiseren ons dat ondanks onze inspanningen zo’n situatie ook bij ons kan overkomen. Wanneer er een beveiligingsincident is of als een ICT-systeem crasht, zullen wij onze gegevens, dus ook jouw persoonsgegevens, herstellen. We lopen dan alle verzoeken om persoonsgegevens te verwijderen na en zorgen dat wij geen persoonsgegevens herstellen die wij niet mogen bezitten.

Wij maken de volgende back-ups:

  • dagelijkse back-ups die wij maximaal 14 dagen bewaren
  • wekelijkse back-ups op tape die wij maximaal 1 maand bewaren
  • maandelijkse back-ups op tape die wij maximaal 1 jaar bewaren
  • jaarlijkse back-ups op tape die wij maximaal 2 jaar bewaren

Verstrekking aan derden

Wij zullen de door jou verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht is. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat de politie in het kader van fraude-onderzoek gegevens bij ons opvraagt. In dat geval zijn wij wettelijk verplicht jouw gegevens af te geven.

Profilering en cookies

Profilering is een geautomatiseerde verwerking van (persoons)gegevens met als doel een individu te evalueren, te classificeren of een beslissing over die persoon te nemen, dit door persoonsgegevens te vergelijken en samen te brengen. Wij doen niet aan profilering. Bij het verzamelen van je gegevens maken we gebruik van cookies. Wil je meer weten over cookies? Lees dan ons cookiebeleid.

Beveiligen en bewaren

Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot jouw persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot de gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.

Wij bewaren de gegevens niet langer dan noodzakelijk is. Wij hanteren een standaard bewaartermijn van 2 jaar. Dat wil zeggen dat wij jouw gegevens 2 jaar nadat je actief bent geweest zullen verwijderen. Wanneer een andere bewaartermijn geldt, zullen wij je daarvan op de hoogte brengen. Dit kan zijn in verband met wettelijke bewaartermijnen, zoals voor gegevens wanneer je bij ons in dienst komt. Meer informatie hierover kun je dan lezen in onze ‘privacyverklaring medewerkers’.

Websites van derden

Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze websites op een betrouwbare of veilige manier met jouw persoonsgegevens omgaan. Lees altijd voor gebruik van de desbetreffende website de privacyverklaring van de website voor meer informatie over de manier waarop zij met gegevens omgaan.

Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wij kunnen deze privacyverklaring van tijd tot tijd wijzigen. Het is aan te raden om deze privacyverklaring geregeld te raadplegen.

Inzage, correctie, wijzigen en verwijderen van jouw gegevens

Als je naar aanleiding van deze privacyverklaring contact met ons wilt opnemen, dan kan dat via onderstaande contactgegevens.

Schagen Groep BV
KvK-nummer: 05041341
038 - 477 17 41
info@schagengroep.nl
Bezoekadres: Hanzeweg 21, 8061 RC Hasselt
Postadres: Postbus 619, 8000 AP Zwolle

Identificatie

Om misbruik te voorkomen, vragen wij je om je bij een schriftelijk verzoek te identificeren, door een kopie van een geldig legitimatiebewijs mee te sturen. Vergeet niet om op de kopie jouw BSN én jouw pasfoto af te schermen. Je kunt hier bijvoorbeeld de KopieID-app voor gebruiken. Ook wanneer je jouw aanvraag telefonisch indient, zullen we je aan de hand van de bij ons bekende gegevens moeten kunnen identificeren voordat wij jouw verzoek in behandeling kunnen nemen.

Wanneer je een verzoek tot inzage, correctie, wijzigen en/of verwijderen bij ons indient, zorgen wij ervoor dat jouw verzoek binnen 4 weken is afgehandeld. Lukt het ons niet om het binnen deze periode af te handelen, zullen we je daarvan op de hoogte brengen.

Autoriteit Persoonsgegevens

Natuurlijk helpen wij je graag verder als je klachten hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens. Mocht je er desondanks toch niet samen met ons uitkomen, dan heb je op grond van de privacywetgeving ook het recht om een klacht in te dienen bij de privacy toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Cookiebeleid. Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die een website op je computer, tablet of mobiele telefoon plaatst op het moment dat je de website bezoekt. In deze cookies wordt informatie over jouw websitebezoek opgeslagen. Met cookies kan een website je bijvoorbeeld herkennen bij een volgend bezoek. Dat is handig als je niet telkens opnieuw wilt inloggen.

Welke cookies gebruiken wij?

Functionele cookies plaatsen we altijd. Deze zijn nodig om de website goed te laten werken. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je ingelogd kunt blijven op de website wanneer je dat wilt.

Niet-functionele cookies
Naast functionele cookies plaatsen we ook standaard analytische cookies. Dat zijn niet-functionele cookies, omdat ze niet nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het websitebezoek meten: bijvoorbeeld hoe vaak onze site wordt bezocht en naar welke informatie bezoekers zoeken. Zo weten we welke delen van de site populair zijn en hoe we onze website kunnen verbeteren. De statistieken die we verzamelen kunnen we niet herleiden naar personen. Deze gegevens worden dus altijd anoniem gebruikt. Met Adobe Analytics en Google Analytics kunnen we de data beter begrijpen. De analytische cookies plaatsen we altijd bij een bezoek aan onze website.

Met analytische cookies verzamelen we onder andere de volgende gegevens:

  • Het aantal bezoekers op onze webpagina's.
  • Hoelang een bezoeker op onze site is.
  • Waar bezoekers naar zoeken (zoekopdrachten).
  • Gegevens over je browser en apparaat waarmee je onze website bezoekt, zoals besturingssysteem en schermgrootte.
  • Hoe je op onze website terecht bent gekomen (bijvoorbeeld omdat dat je op een advertentie van ons hebt geklikt of op een link in een e-mail).

Privacy

Meer informatie over wat Adobe en Google met de verzamelde gegevens doen, lees je in de privacyverklaring van Adobe en de privacyverklaring van Google. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen.

Wij geven nooit jouw persoonsgegevens (zoals naam, adres, BSN en telefoonnummer) door aan Adobe of Google. In onze privacyverklaring lees je hoe wij omgaan met persoonsgegevens.

Cookies blokkeren en verwijderen

Je kunt via je browser cookies blokkeren. Blokkeer je alle cookies, dan kunnen websites minder goed werken. Daarom kun je beter alleen de ongewenste cookies selectief uitschakelen via de instellingen van je browser. Zo blokkeer je meteen ook cookies van andere websites.

Wil je geen cookies van onze website geplaatst hebben? Kies er dan in onze cookiemelding voor om onze cookies niet te accepteren. Deze melding zie je als je onze site voor het eerst bezoekt. Heb je onze cookies eerder geaccepteerd, dan krijg je deze melding niet meer te zien en moet je eerst onze cookies verwijderen. Als je de instellingen wenst te veranderen dan kun je de instellingen oproepen door op cookiemelding te klikken naast privacy verklaring.

Werken bij schagen infra

Bouwen aan je eigen toekomst
Leren en groeien
Jouw ambities, jouw loopbaan
Kansen zien is kansen krijgen